Chevrolet Cruze LT 2.0 Diesel – Ep. III: DINAMICA

Autor: Oraan Mărculescu 20 mai 2009 Test drive

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL CHEVROLET CRUZE

Directie si frane la cote normaleDacă ne referim la direcţie, nu prea am ce critica. Şi nici să laud nu prea am ce. Trecând peste faptul că volanul arată bine şi are o priză bună, feedbackul şi precizia direcţiei sunt, în general, bune, fără a surprinde. Nu e nici prea moale la viteze mici, nici suficient de tare la viteze mari. Este, pur şi simplu, în limite obişnuite, funcţionând corect.

Atunci când se frânează violent, stabilitatea pe traiectorie nu are de suferit, doar dacă asfaltul este mai deteriorat fiind necesare mici corecţii ale volanului. Că tot vorbim de frâne, acestea sunt destul de prompte în utilizare cotidiană. Cât despre fading, şi acesta se situează în limite normale, un traseu virajat atacat în forţă obosind relativ târziu sistemul de frânare.

Timoneria si etajarea lasa de doritUn impediment în calea comportamentului sportiv este schimbătorul de viteze. Acesta are o timonerie care cere fermitate, însă, la creşterea tempoului, nu face faţă schimbărilor rapide, agăţând şi la retrogradare, şi la trecerea într-o treaptă superioară, preponderent în treptele 2, 3 şi 4. Doar în utilizare normală, fără grabă, schimbătorul se dovedeşte prietenos cu şoferul.

Un alt neajuns al cutiei de viteze este faptul că are doar cinci trepte. Ceea ce se traduce într-o scădere cam mare de turaţie la schimbarea treptelor, iar dieselul de sub capotă nu e vânjos sub 2.000 rpm, la fel ca aproape oricare alt diesel de 2,0 litri de pe piaţă. Aşa încât etajarea treptelor este un alt lucru care nu favorizează un condus agresiv, ci doar, cel mult, rapid.

Iar Chevrolet Cruze este destul de rapid, 140 km/h fiind o viteză de croazieră la care zgomotele aerodinamice încă se menţin la cote acceptabile, iar motorul demonstrează destule resurse pentru reprize, chiar şi în treapta a cincea.

În echiparea LT, maşina este echipată şi cu sistem cruise control, comenzile acestuia fiind pe volan, în stânga. O dată activat pilotul automat, realizezi că Chevrolet Cruze rimează din plin cu termenul "cruise", dar nu într-o manieră americană, ci una mai fermă, europeană.

Ce spun cei 150 CP ai dieselului de pe Chevrolet Cruze?

 

Chevrolet Cruze are un comportament bun la viteze mari si zgomot redus

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide